torsdag den 30. juli 2015

Hjemmelavet Embossing Folder Diffusers

Så er dag 4 på Background Check kurset i gang:)

Dagens emne er Die Cutting baggrunde, første tema står Debby Hughes for og det handler om Embossing Folder Diffusers. Jeg er jo ret ny ud i embossing foldere men er meget glad for nu at kunne bruge dem så det er naturligvis det tema jeg gik i gang med først :)

Jeg har ingen diffusere men hun viser hvordan man kan lave dem selv og dermed tilpasse dem til lige hvad man har lyt til.


Jeg har tænkt mig at bruge dette stempelset, det er gratis skærefiler til det. Jeg har lavet en fil i silhouette programmet med en oval der passer til tekst stemplet og en lille offset af roserne. Den har jeg skåret ud 4 gange. Og så brugt den sammen med embossing folderen og et stykke Neenah solar White karton. Er spændt på at lave den til kort for der kom embossing lidt længere "ind" i hullerne end forventet.....

Tak for besøget.

3 kommentarer:

  1. smart ;O)) jeg har desværre inge silhouette hi hi

    SvarSlet
  2. Kan du florklare, hvordan man gør?

    SvarSlet
  3. Dorte - på kurset bruger de en big shot til at lave de hjemmegjorte diffusere (tager f.eks. en cirkel die lidt støre end det stempel man har tænkt sig at bruge) og skærer den ud i et passende antal lag karton.

    Kortmager - jeg har brugt 4 lag kraft karton (http://vildmedkort.blogspot.dk/2015/07/malet-embossing.html her 6 lag) tapet dem sammen. Så taper man et stykke karton fast inde i foldere, lukker den, og taper så sin diffuser fast oven på folderen.
    Folderen præger jo kun der hvor der er præs. Der skal tages et passende "antal plader" ud af din sandwich.
    De færdige kan f.eks. købes hos Hobbyboden http://hobbyboden.dk/shop/search-1.html?keyword=embossing+diffuser
    Se også youtupe der er flere videoer f.eks. denne https://www.youtube.com/watch?v=watTSCYedQg
    Håber det var forklaring nok :)

    SvarSlet

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)