torsdag den 30. juni 2016

Creative chemistry 101 - dag 2

Hos Online Card Classes er der fuld gang i Summer of Creative Chemistry! .....

Her i juni har Tim Holtz Creative Chemistry 101 kurset været "genåbnet" med nye udfordringer hver uge. Der er vist fra 2011 men jeg har først købt det for ca. 1½ år siden og har så ikke fået "taget" det. Men nu var der jo et dejligt incitament til at komme i gang ;) jeg har bare manglet tid ;) men de seneste dage er det lykkedes at få lavet noget :)

Da det er så sent jeg er kommet i gang og jeg aldrig har "fulgt" selve kurset valgte jeg simpelthen at følge det oprindelige kursus og så lade de nye udfordringer "være"...

Hvis man følget alle kursets 10 dage (og har alle materialerne) ender man op med 25 tags/prøver med forskellige teknikker. Der er "opskrifter" man kan printe og lime på bagsiden så man kan bruge prøverne som en slags "grundbog" man kan få ideer fra og så lige se bag på hvordan det nu lige var man gjorde - det syntes jeg lyder rigtig smart!

Dag 1 var spækket med info - de første teknikker kom på dag 2 hvor temaet var Distress ink....


Jeg havde mere eller mindre prøvet alle 3 teknikker før....men jeg er også ret vild med distress inks ;) og det er da dejligt at have dem samlet så man lige husker at bruge dem...


Her har jeg sværtet med farverne: Picked raspberry - Spiced marmalade - Twisted citron - Mermaid lagoon - Blueprint sketch - Ground espresso.

Jeg er vild med "sværtede" baggrunde og "friske" farver men bruger stort set aldrig vand"sprøjt" - det må jeg huske :)


Her er brugt: Fossilized amber - Barn door - Peled paint - Forest moss - Brushed corduroy - Ground espresso.

At "stemple watercolor" er bare sådan en dejlig teknik :)


På den venstre er brugt: Tumbled glass - Evergreen bough - Wild Honey - Worn lipstick - Seedless Preserves - Vintage Photo.

På den højre er brugt: Broken china - Evergreen bough - Wild Honey - Worn lipstick - Seedless Preserves - Ground espresso.

Teknikken med at "dyppe" i pytter af distress ink bliver bare aldrig min yndlings teknik.....Syntes langt hen af vejen de er ret grimme begge 2..... lavede en ekstra da jeg ikke kunne lide den første....men det hjalp ikke det store ;)

Der er virkelig meget info på kurset om alt mulig andet end bare lige teknikkerne så det er nærmest et grund kursus syntes jeg og det kan klart anbefales :)

Tak for at du så med også selv om der ikke var noget færdigt kort denne gang :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)