torsdag den 7. juli 2016

Creative chemistry 101 - dag 4


Dag 4 af Creative Chemistry 101 handler om re-inkers.....
 

Der var 3 teknikker men jeg manglede materialer til den ene så har kun kunne lave de 2..... har så til gengæld lavet den ene teknik 2 gange fordi jeg ikke var helt tilfreds ;)

Denne teknik skulle egentlig laves ved at blande distress re-inkere med vand i mini mistere.....

Men for det første har jeg kun få mini mistere og jeg bruger dem til perfekt perls - for det andet er jeg egentlig ikke så vil med teknikker med "mists" og jeg har adskillige flasker i forskellige mærker..... faktisk en hel skotøjsæske fuld..... tosset når jeg så sjældent bruger dem - hmmm   

Så tænkte at jeg så hellere ville prøve teknikken med nogle at de mistere jeg havde frem for at "blande" endnu flere... ;)


Jeg har brugt Dylusion ink sprays i farverne Pure Sunshine - Squeezed Orange - Cherry Pie på "baggrunden": På den venstre er de sprøjtet på på en gang/et lag og så tørret (de løb sammen og blandede sig meget - "bløde" forløb) - På den højre har jeg sprøjtet dem på af flere omgange/lag og tørret ind i mellem (de blandede sig ikke så meget og man kan mere se de enkelt "sprøjt"/dråber). Det giver 2 forskellige udtryk på baggrunden.

Da baggrunden var helt tør lagde jeg en stencil på og mistede med farven Crushed Grape. Har brugt 2 forskellige stencils. Til venstre en med meget små huller og jeg syntes det løb for meget "sammen" så på den næste brugte jeg en stencil der ikke havde lige så "fine detaljer" og passede på ikke at miste for meget "væske" på. Det blev bedre men mist gennem stencils bliver bare aldrig min yndlings teknik...


Denne teknik handlede om at farvelægge med re-inkers....Man skulle blande sig frem til de nuancer man gerne ville have og styre intenciteten med mængden af vand.

Jeg har brugt farverne: Squeezed lemonde - Peacock feathers - Salty ocean - Worn lipstick - Abandoned coral - Festive berries - Fired brick.

Så jeg havde bl.a. ikke nogen orange eller grøn eller brun så dem måtte jeg blande mig frem til. Havde en rest at samme papir liggende så jeg kunne teste undervejs om den farve jeg havde blandet mig frem til var den jeg ville have eller om den lige skulle have lidt mere af "noget". Blandede farverne direkte på mit craft sheet med pensel og vand. Det tog noget tid men det var faktisk rigtig hyggeligt og sjovt at få lige præcis den nuance frem man ville have :)

Tak fordi du kiggede med :)

2 kommentarer:

Tak fordi du bruger tid på at lægge en kommentar - Det er jeg meget glad for :)